mércores, 24 de febreiro de 2010

THE MOTIONS Sensation (Simogram, 1971)

"A new day"

Os holandeses The Motions, mantiveron unha formación bastante estable nos seus tres primeiros anos de vida pero cando en 1967 Robbie van Leeuwen decide deixalo para montar Shocking Blue, o grupo convertiuse nun ir e vir de músicos. "Sensation" foi o seu último traballo gravado coa seguente aliñación: Paul van Melzen, Han Cooper, Leo Bennink, Bobby Green e Rudy Bennett, o único membro que estivera na formación orixinal. Malia que o disco non é unha marabilla e está preto diso que poderíamos chamar rock rutinario, hai algunha canción bastante decente como a que abre, "A new day" cunhas bonitas guitarras e certo espíritu Traffic, o toque progre de "Colours are coming", o folk pop de "Can you show" ou o instrumental titulado "Round". 


xoves, 18 de febreiro de 2010

GARY O´ Gary O´ (Capitol, 1981)

"The Way You Look Tonight"

Gary O´Connor, un canadiense con experiencia previa en bandas de segunda B como Cat, Revolver o Aerial, debutó en solitario con este elepé que al igual que otros muchos discos de esa época, se mueve por la delgada línea que separa el AOR más convencional y el power pop más o menos académico. En este caso lo que predomina es lo primero pero a pesar de todo hay por lo menos tres temas que están bastante bien, la versión de los Hollies de "Pay You Back With Interest", campanitas incluídas "Been a Long Time" y "The Way You Look Tonight" con toddo el espíritu del Eric Carmen más afectado. Las otras seis sólo para atrevidos.


martes, 16 de febreiro de 2010

JOE KING CARRASCO & THE CROWNS Buena - Tuff Enuff (Stiff, 1980)

"Tuff Enuff"

"Tuff Enuff" non ía no elepé

Empezó en Tejas con el grupo Frustrations y continuó con  Shades of Time , Blue Mist" y Cisco actuando en bailes de Teen-agers y en los cuarteles de la National Guard. Forman parte de una larga lista de míticos grupos tejanos entre los que podemos destacar Question Mark & The Mysterians, Buddy Knox, Sam The Sham & The Pharaons, etc ...

Realmente un paso importante en su carrera fue la formación de El Molino, formado por super estrellas de la región (Rocky Morales al saxo, Charlie Mac Burney trompetista, etc ... ) consiguiendo  una sólida reputación, en el West Side de San Antonio. En 1978, publica "TEX-MEX ROCK ROLL" en su propio sello Lisa impresionando a mucha gente importante del mundillo. Volvió a Austin organizando a The Crowns.

A partir de 1979, atacan al rock de tres acordes típicos de los 50 y primeros 60. Unos lo califican de "ingenuos americanos viviendo la tradición en lugar de imitarla" pero había un toque fresco que lo hacía distinto y lo destacaba de lo de "antes". De aquí salen canciones como "WILD 14", "BETTY'S WORLD", "CACA DE VACA" o "BUENA".

A pasarlo bien, ¿quién dijo que el Rey había muerto? ¡Viva el Rey! 



venres, 12 de febreiro de 2010

JOE KING CARRASCO & THE CROWNS Mil Gracias a Todos Nuestros Amigos (Stiff, 1980)

"Buena"

Hai artistas de rock que fan da súa traxectoria un himno permanente á alegría, á vitalidade e á diversión, xa sechamen Pogues, Jonathan Richman ou Ramones.Sempre son os máis necesarios. Dentro destes tamén os hai comprometidos e saltaríns e deles, o noso favorito é un texano de orixe holandesa, xa coñecido na súa segura inmortalidade como Joe “King” Carrasco, o auténtico rei do “nuevo wavo”.

Repasar a súa traxectoria é un acto de xustiza para quen fixo das nosas vidas un horto cheo de flores frescas. Fanático do son “tex-mex” co típico órgano Farfisa, e influído por grupos como Sir Douglas Quintet, Sam the Sham & the Pharaons ou ? & the Mysterians, Carrasco crea no 76 a banda El Molino, con quen edita no 78 “Tex-mex rock &roll”, simpático traballo cheo de música verbeneira texano-mexicana, con temas tan divertidos como “Just a mile away”. Non pasou nada co plástico, pero foi editado en Inglaterra, onde Elvis Costello dixo que era mellor que calquera cousa que fixera The Police, o cal era certo, pero iso non ten moito mérito. 

Influído pola revolución musical post Sex Pistols e a intensidade e emoción da New Wave, o cativo cambia o chip e fai a súa orixinal e inmensa aportación, mutando a súa estética (coroa e manto real inseparables) e incidindo nunha mestizaxe divertida que mira cara o sur do continente. Será, en spanglish, o rei do “Nuevo Wavo”. Trasládase a Nova York e monta un grupo de acompañamento, The Crowns (As Coroas). Edita no mítico selo británico Stiff o LP “Joe King Carrasco & the Crowns” con pezas inesquecibles como “Federales”, “Buena” ou “Caca de vaca” (sic). O disco, xa un clásico da música máis bailable e divertida, é un éxito. Carrasco actúa por todos os USA, América Central, Bolivia e Canadá dentro da xira montada polo selo Stiff. A enerxía do noso ídolo chama a atención de medios de comunicación e de aí á multinacional MCA, que o ficha. Con eles editará o fantástico “Synapse gap” (82), con lenes influencias reggae (o grupo xamaicano británico The Equators acompañouno na xira de Stiff Records) e pezas como “Don´t let a woman (make a fool of you)”, favorita de Sabino Méndez, e na que facía coros un tal Michael Jackson.

É a etapa de Joe máis próxima ao “mainstream”, ao achegamento popular, o que se ve en “Party Weekend” (83), con pezas electrizantes como a que titula o disco. O éxito elúdeo e a multinacional, tamén, comezando unha fase de maior compromiso idiomático co español (agora o seu grupo chámase Las Coronas) e, politicamente, con América Latina. De feito, vaise vivir e estudar a Nicaragua, regresando para editar o fantástico “Bordertown” (85), con pezas como “Cucaracha taco”, “Vamos a bailar” ou a irónica “Hola, Coca Cola”. Un tema deste disco, “Pachucco hop”, foi versioneado por Mano Negra, que sempre quixeron ser como Carrasco, aínda que nunca o lograron.

No 87 entran no grupo os grandes Marcilo Gauna e Bobby Balderrama (ex ? and the Mysterians) para profundizar no seu innegable compromiso político e na súa diversión co impagable “Bandido rock”, que inclúe pezas como “Juárez and Zapata”, “Arriba Sandino”, “Fuera Yanqui”, o que dá idea do material. Mentres, os seus concertos non deixan a ninguén indiferente e ata actúan en España, aparecendo no programa de TVE “La Tarde” presentado por un alucinado Pepe Navarro.

Moitas actuacións en directo e poucos disco desde entón: o directo “Royal loyal & live” (90), “Día de los muertos” (93) –cun tema de homenaxe ao inmenso Sam Pekimpah, “Bring me the head of Alfredo García”– e “Hot sun” (99) que profundizan no seu novo son que a súa maxestade denomina “tequila regage”. Parte da culpa de tan curta producción é que Carrasco ten encetado unha carreira de actor, facendo papeis de asasino en serie ou camello, e incluso dirixindo. Algúns recopilatorios poden ser de utilidade para o curioso lector, aínda que a obra do noso Luis XIV do tex-mex sempre sobardará un simple “greatest hits” e ningún hai á súa altura. ¿Mestizaxe? Escoiten a Joe King Carrasco e as cancioncillas de Manu Chao semellarán politonos para o seu móbil. ¡Ándele, ándele!


xoves, 11 de febreiro de 2010

JOE KING CARRASCO & EL MOLINO Jalapeño Con Big Red - Rock Esta Noche (Chiswick-Movieplay, 1979)

"Rock Esta Noche"

Mézclense ocho rockanroleros tejanos y sus amigos con un bote de pimienta jalapeña (esa que arde en la boca), unas cuantas botellas de soda Big Red y de vino Mad Dog, y agítese todo ello, con lo que se obtendrá "JALAPEÑO CON BIG RED", "ROCK ESTA NOCHE", "MEZCAL ROAD"  y siete sabrosos éxitos más de ROCK'N'ROLL TEJANO-MEJICANO, servidos por JOE "KING" CARRASCO & EL MOLINO.

El ROCK'N'ROLL TEJANO-MEJICANO es una afortunada combinación musical que mezcla la alegría del rock and roll del Oeste de Tejas con los seductores ritmos tejano-meijicanos, una fusión de sonidos nacida en San Antonio bajo la influencia simultánea de dos culturas.

Estas canciones son la culminación de un experimento que une todos los aspectos que conforman el rico acervo musical tejano. El ROCK'N'ROLL TEJANO-MEJICANO revela un sonido tejano que pocas veces puede escucharse fuera de las fronteras de ese estado norteamericano. Hasta este momento. Aquí está tu ocasión.


martes, 9 de febreiro de 2010

TIR NA NOG The Lady I Love - Heidi (Chrysalis, 1972)

"Heidi"

Ya no me acordaba de este single hasta que ví que nuestro vecino Sebastián Paredes recuperaba un bonito tema de sú tercer y último elepé. "The lady I love" fue el single intermedio entre los dos primeros discos del dúo y aunque no apareció en la versión inglesa de "A Tear and a Smile", sí lo hizo en la americana. Más interesante me resulta "Heidi", una bonita tonadila compuesta por Leo O'Kelly,  y que no aparecería en ninguno de sus tres discos grandes. Aquí va el texto de la hoja de promo que acompañaba al single.

***

En el año y medio que lleva Tir Na Nog en Inglaterra, han dado a conocer su nombre y su música individual, conocida por una gran multitud, han viajado con Jethro Tull y Cat Stevens, participando en el Wesley Festival y en Cristal Palace Garden Party, viendo así su primer album titulado simplemente "Tir Na Nog", manteniéndose clasificado durante cinco semanas en las listas.

Su segundo album "A Tear and a Smile", lo distribuye ahora Chrysalis y ha sido grabado mientras que ellos están creando una gran cantidad de seguidores por todo el país. Durante los últimos cuatro meses, Tir Na Nog, ha estado en los estudios, completando un nuevo album y han vuelto a viajar con Jethro Tull, actuando por todo el país y consiguiendo repetidas veces, que el público le reclame para futuras actuaciones. Entre medias de esto, han grabado un single titulado "The lady I love".


Este single, no es lo suficientemente representativo para lo que Tir Na Nog puede hacer. La música que Leo O'Kelly y Sonny Condell han puesto en el nuevo album es un logico despliegue de ellos mismos, como músicos e individualistas. Como todas las personas creativas, Tir Na Nog es una combinación de fuerzas separadas.


Sonny Condell, es ese tipo da personas, que prefiere vivir en la tranquilidad de County Wiclow ,que en  Londres. Leo O'Kelly , aunque nació en Carlow, a 30 millas de Wicklow, está más influenciado por la vida de la ciudad y su música, está afectada por la vida en la carretera, como se demuestra en sus canciones.

Sus canciones están ahora más influenciadas por la vida de la ciudad. En los 16 meses, desde su llegada a Inglaterra, han hecho un gran camino. Han recorrido ciuddes lejos de Kicklow y Carlow, la gente que han encontrado, los sitios que han visitado y las circunstancias que se han encontrado, han hecho crear "A Tear and a Smile". Donde ellos han unido un bajo, una bateria y hasta cuerdas con sus propias guitarras, percusión y voces. 

domingo, 7 de febreiro de 2010

PALACE The Man in The Moon - This World Goes Round (Logo, 1980)

"This World Goes Round"

Ni la más remota idea de la vida, obra y milagros de Palace aunque supongo que serán los McWalter y Thornett que firman estas dos canciones con cierto aroma a primitivo synthpop. La producción es de Colin Thurston que se haría mundialmente famoso trabajando con Magazine, The Human League o Duran Duran.

HORSLIPS Before The Storm - New York Wakes (Zafiro, 1978)

"New York Wakes"

Horslips eran irlandeses y les iba el rollo del rock celta y la megalomanía propia de quién gusta de los discos conceptuales como "The Book of Invasions: a Celtic Symphony" o su continuación "Aliens", de donde están extraídos los dos temas, y en el que los chavales nos relatan la historia de la emigración irlandesa de mediados del XIX a causa de la hambruna por la mala cosecha de patata.

Z.Z. HILL I Created a Monster - Steppin´ In The Shoes of A Fool (UA, 1975)

 
"I Created a Monster"

Algo de soul sureño co texano Z.Z. Hill, de nome real Arziel Hill, que a mediados da década dos setenta estaba gravando para UA despois dunha respectada etapa en Kent pero sen recoñecemento masivo. Uns anos despois, xa no selo Malaco, acadaría os seus momentos de gloria pero non os puido disfrutar moito xa que morrería en 1985.  "I Created a Monster"é un tema funki de Lamont Dozier que tamén se encarga da produción.  "Steppin´ In The Shoes of A Fool" é moito máis pop.

xoves, 4 de febreiro de 2010

CATERINA CASELLI Canta en Español (EP,Hispavox, 1966 )

"La Ragazza Del Piper"

Xa falamos de Caterina Caselli hai uns meses con motivo da súa estupenda adaptación de "Days of Pearly Spencer" de David McWilliams pero hoxe recuperamos este Ep con tres temas en castelán  incluídos os seus primeiros éxitos "Ninguno me puede juzgar" e "Es la juventud", a adaptación do "Baby Please don´t go" de Big Joe Williams vía Van Morrison e Them. A que máis me mola é a única en italiano  "La ragazza del Piper", unha homenaxe ao "Piper Club", o sitio máis enrollado de Roma naqueles anos. A canción comenza cun solo de baixo Fender que toca Caterina, pero está cantada por unha voz masculina, probablemente un dos músicos de Gli Amichi, o seu grupo de acompañamento.



MIGIANI SEPTET Twistin´ The Madison (EP, RCA, 1962)

 
"Twistin´ The Madison"

Cando hai anos decidín apuntarme con Franki a unhas clases de baile para principiantes que daba a Asociación de Veciños de Pastoriza, tomei a decisión de especializarme no Madison porque desde sempre me chamara a atención. Aínda que non moita xente o sabe, co tempo fun quen de dominar os pases básicos  e de feito estou a preparar un video nun estilo semellante ao que segue.


COSECHA ROJA en directo

Pode mercar a compilación "Un Par de Cosas" (1991-2000) en Hanky Panky Records.

martes, 2 de febreiro de 2010

PILDORA X Estación Sideral (EP, Subterfuge, 1993)

 
 "Estación Sideral"
 

Ao igual que Ovidi Montllor, Píldora X viñan de Alicante chegaron a publicar, que eu saiba, un Ep, dous sinxelos e un par de cds. Debutaron con "Estación Sideral" para Subterfuge e a verdade o seu rock con influencias sicodélicas parecía un pouco fóra de sitio no selo madrileño que andaba naqueles anos máis interesado noutros estilos. Malia que a voz do cantante me cansa un pouco, en tódolos seus discos hai cancións que están ben. Neste en concreto a peza que dá título é a versión dos Doors de "Peace Frog" molan. Hoxe en día parte deles están tocando como Los Pájaros.

Entrevista para o fanzine Subterfuge
 



luns, 1 de febreiro de 2010

OVIDI MONTLLOR Sol D´Estiu - Ell (Discophon, 1971)

"Ell" 

De Ovidi Montllor lembro sobre todo a súa participación como actor en "Furtivos" e "La Fuga de Segovia" pero da súa carreira musical teño un baleiro considerable porque o folk e a canción protesta nunca foi un dos meus xéneros favoritos malia que nos setenta traguei moito porque os meus amigos maiores eran bastante afeccionados. Este sinxelo foi o terceiro da súa discografía e aparece aquí por "Ell" unha peza de acid folk celtíbero cun sitar moi molón que toca Pi de la Serra. A destacar tamén a portada coas "Tres Gracias" de Rubens e os seus decorosos  bikinis.